Pilates

PhysioPilates

Haasta itsesi ja opi liikkumaan oikein!

 

Physio Pilates on pilatesharjoittelua pienryhmässä, jota ohjaa PhysioPilates-ohjaajakoulutuksen suorittanut fysioterapeutti. Tunti perustuu kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Physiopilateksessa hyödynnetään myös ohjaajan fysioterapiaosaaminen, jolloin harjoittelu on tehokkaampaa ja turvallisempaa. Kurssilla opit aktivoimaan ja vahvistamaan kehon tukilihaksia, erityisesti syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä parantamaan kehonhallintaa ja rangan liikkuvuutta.

 

Tämä alkeistunti sopii kaikille!

 

Ilmoittaudu varausjärjestelmän kautta tai lähetä sähköpostia osoitteeseen info@wasavertical.fi

Maksu paikan päällä.

 

 

PhysioPilates- terve selkä

 

physiopilates retuscheradTerve selkä- tunneilla opit löytämään hyvän ryhdin ja vahvistamaan sitä. Opit mytös käyttämään kehoasi ja lihaksiasi turvallisesti ja tehokkaasti. Opit liikkumaan oikein ninn että kehosi kestää terveenä ja tasapainoisena.


Jotta selkäsi pysyisi terveenä, tarvitset hyvän ryhdin lisäksi, selän hallintaa, selkärangan liikkuvuutta, syvien lihasten vahvuutta sekä rentouttamista. Kaikki nämä osaalueet harjoitellaan tunnin aikana. T*Unti on pienryhmätunti jotta ehdit saada apua ja tukea jos tarvitset. Fysioterapeutti ohjaa tuntia ja auttaa sinut löytämään sinulle sopivia liikkeitä.

Muista hoitaa akuuttia selkäkipua ennen kun tulet tunnille! Tunti sopii muuten kaikille, myös raskaana oleville.

 

 

 

Pregnancy Pilates

IMG 1959

Liiku turvallisesti raskauden aikana!

PregnancyPilates on rauhallinen, odottavan äidin vahvistavaa ja rentouttavaa pilatesharjoittelua pienryhmässä, jota ohjaa PhysioPilates- ohjaajakoulutuksen suorittanut fysioterapeutti. Tunti perustuu kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Tunnilla painotetaan keskivartalon lihasten stabiliteettiin ja lantiopohjan lihasten voimaan. Vahvemmat vatsa- ja lantiopohjan lihakset tarjoavat tuen kasvavalle vatsalle ja vähentävät selkäkipujen esiintymistä raskauden aikana. Hyvän ryhdin ylläpitoon raskauden aikana vaati että venytetään kiristyviä lihaksia ja vahvistetaan heikentyviä.  Tunnilla hyödynnetään myös ohjaajan fysioterapiaosaaminen, jolloin harjoittelu on tehokkaampaa ja turvallisempaa.

 

Ota pieni pyyhe ja vesipullo mukaan!

 

Tunnille voi osallistua raskauden missä vaiheessa tahansa.

Varaat paikkasi tunnille varausjärjestelmän kautta:

 https://www.wasavertical.fi/varaa

Hinta: Normaali tuntihinta

Maksu: paikan päällä, voit myös käyttää prepaidkorttisi tai maksaa varausjärjestelmän kautta.

 

Liikuntaa raskauden aikana on vältettävä seuraavissa tilanteissa:

Ennenaikaisen synnytyksen uhka

Selvittämätön verenvuoto emättimestä

Etinen istukka loppuraskaudessa

Ennenaikainen lapsivedenmeno

Todettu kohdunkaulan heikkous

Sikiön kasvun hidastuminen

Istukan ennenaikainen irtoaminen

Äidin yleissairaus, joka vaatii liikunnan rajoittamista

 

Liikunnassa tulee noudattaa harkintaa seuraavissa tilanteessa:

Raskausmyrkytys

Monisikiöinen raskaus

Keskenmenon uhka ensimmäisen kolmanneksen aikana

 

(Lähde: www.kaypahoito.fi)