Tykytimmar

Varför inte pigga upp jobbgänget med en poledancetimme eller kom och slappna av från arbetet med en avkopplande stund i hammocken. Ni kan välja det alternativ som passar ert jobbgäng bäst, vi kan också skräddarsy alternativen så att de passar er. Alla timmar vi erbjuder går att få även som Tykytimme. Timmarna lämpar sig för alla, man behöver inga förkunskaper. Timmen är 60 min. Timmarna hålls i våra utrymmen i Wasaborgs innergård (Rådhusgatan). Tykytimmar lyckas bäst under veckoslut eller vardagar mellan 8-16. Lämplig gruppstorlek är beroende på gren, ca 5-20 personer. Be om offert: info@wasavertical.fi eller ring 0503521171.

 

Aerial Yoga

Kom och pröva på en ny typ av yogaträning där vi använder oss av ett tyg som hänger från taket (hammock). Timmen är återhämtande och avslappnande och innehåller också några lätta inversionsrörelser (rörelser med huvudet neråt). Timmen passar bra för nybörjare och ingen tidigare erfarenhet av yoga behövs.
Klädsel: långa byxor och tröja som täcker armhålorna. Inga smycken och vassa detaljer på kläderna.

 

Poledance

På den här timmen går vi igenom grunderna i poledancing och lär oss olika rörelser och snurrar på stången. I slutet av timmen så sätter vi ihop rörelserna till en helhet.
Klädsel: långa byxor och träningströja eller topp. Skor behövs inte.

 

Aerial Hammock

Come fly with us! På den här timmen går vi igenom olika tricks som man kan göra med hammocken. Vi gör några lätta inversionsrörelser (med huvudet neråt). Med hammocken kan du utmana din kropp på ett helt nytt sätt!

Klädsel: långa byxor och tröja som täcker armhålorna. Inga smycken och vassa detaljer. 

 

PhysioPilates

PhysioPilates är pilatesträning i en liten grupp, som leds av en fysioterapeut som gått en PhysioPilates skolning. Timmen baserar sig på en metod för kroppskontroll som syftar till att öka styrka, uthållighet och välmående. I Physio Pilates drar man också nytta av instruktörens fysioterapeututbildning så att träningen blir säker och effektiv. Under kursens gång lär du dig att aktivera och stärka kroppens stödjande och stabiliserande muskler som djupa mag- och ryggmuskler, du förbättrar din kroppskontroll och ryggradens rörlighet.